כתה יא זה שלב שבו אם התלמיד אינו יודע לטעון טענות הוא אבוד בחלל. למה? כי כדי לענות על שאלה בבגרות לא צריך רק לדעת את ה״חומר״ הנלמד אלא לדעת לטעון טענה ואף לטעון טענה שכנגד/הפוכה. וכדי לטעון יש לדעת קודם כל אסטרטגיות למידה בסיסיות. טעינת טענה וטענה הפוכה לה הן בעצם שיא החשיבה בגיל התיכון. ולא פשוט לתלמיד להגיע לזה. לכן אני כל כך גאה בתלמיד שעבד קשה כל השנה וכתב את זה אתמול-
טענה- יש אנשים שמאמינים שכדאי לאפשר משחקי כדור בהפסקות בבית הספר מכוון שזוהי פעולה שיוצרת קשרים בין תלמידי בית הספר. בנוסף לכך הפעילות הספורטיבית המאתגרת במשחקי כדור היא בריאה בשביל הילדים. לכן, כדאי לאפשר משחקי כדור בבית הספר. טענה שכנגד- אך יש אחרים הטוענים שכדאי לאסור משחקי כדור בהפסקות בבית הספר, משום שהם גורמים לילדים להתנהג בצורה תחרותית ואגרסיבית, מה שמוביל לפציעות ומריבות בין הילדים. משום כך יש לאסור משחקי כדור בהפסקות, כדי למנוע פציעות ומריבות בין הילדים. הכרעה בין הטענות- לדעתי כדאי לאפשר לילדים לשחק בכדור בהפסקות מפני שהספורטיביות והתחרותיות הם חלק טבעי מהתפתחות של ילדים, והקשרים החברתיים שהם יוצרים במשחק זה הם חשובים מידי בשביל לוותר עליהם בגלל פציעות קלות. לכן אני תומך בטענה המקורית שיש לתת לילדים לשחק בכדור בבית הספר כי היתרונות של המשחק גדולים מהחסרונות. נכון, יש עוד עבודה לעשות (פתיחה וסיום לטיעון, דוגמאות לכל ביסוס, הוספת מילות קישור ועוד…) אבל זה שהצליח לכתוב בסיס של טענה – התעלפתי על המקום מעונג! העבודה שלי זה תענוג אחד מתמשך…

Comments