אנחנו קוראים טקסט. על קמצן שגנבו לו את הזהב שלו ומה שהתרחש בעקבות זאת בחייו. בשאלה על הטקסט שאלו- מהו האירוע המרכזי בעלילה? הילד בכתה ה. לא יודע מה זו עלילה. לא מבין מה זה אירוע מרכזי. חשבתי קצת ואמרתי- אז בוא אספר לך סיפור ואתה תקשיב ותגיד לי מה האירוע המרכזי בו. זה סיפור אמיתי? הוא שואל. כן, אני אומרת. זה אמיתי וקרה לי. הייתי בכתה ה׳ או ו׳. והייתי גרועה בחשבון כמו שאתה אפילו לא יכול לתאר לעצמך… אמא שלי תמיד דאגה לי והיא החליטה שאני אלמד בעלפה את לוח הכפל. אבל בשום אופן לא הצלחתי תרגילים מסוימים לזכור בעלפה. אז בפעם העשרים שהיא שאלה אותי כמה זה שמונה כפול שש ולא ידעתי. אז לא שמתי לב שהיא כבר עצבנית מאד. וכנראה שהיא חשבה שאני עושה דווקא בזה שעניתי לה ״לא יודעת״. והיא החטיפה לי סטירה. אני חושבת שאחר כך הפסקנו ללמוד. אני לא זוכרת. שתקתי. תגיד לי אתה… מה האירוע המרכזי בעלילה של הסיפור שלי ושל אמא שלי? – שלא ידעת חשבון? אולי שניסית ולא הצלחת? – לא… תחשוב רגע אמרתי. למה אני זוכרת את הסיפור הזה. אני כבר בת 49 וזוכרת סיפור מכתה ה או ו. – אה… בגלל הכאפה? הוא שאל ועיניו התרככו… – כן אמרתי, בגלל הסטירה. קרה לי משהו לא צפוי ולא נעים שלא רציתי. והמשהו הזה הוא הכי חשוב מבחינתי בסיפור שלי. אז מה האירוע המרכזי בסיפור שקראנו על הקמצן ? מה האיש הקמצן הזה יזכור כל חייו? – אה! אמר הילד בעיניים נוצצות- שגנבו לו את הזהב! זה כמו לקבל כאפה… – נכון אמרתי, זה האירוע המרכזי בעלילת הסיפור שלנו. 😊 הבנתי, הוא אמר, אירוע מרכזי זה אירוע חשוב, שבגללו כל הדברים בסיפור אחר כך קורים… נכון! אתה צודק! חייכתי, והמשכנו לענות בכתב על השאלה.
– 🤓 ללמד זה לתת לתלמיד ללמוד כמה שיותר לבד ולהסיק מסקנות כמה שיותר לבד. אז מה שהוא למד הופך לשלו. לתמיד. 🙏
מרכז לימודי הוד השרון
*התמונה הועלתה ברשות הורי התלמיד.
Comments